همه مقالات فستو

دانشگاه مدیپول استانبول با معرفی کامل

دانشگاه مدیپول با معرفی کامل آن

دانشگاه مدیپول استانبول با معرفی کامل

شهر: استانبول

نوع دانشگاه: خصوصی

سال تاسیس: 2009

رتبه جهانی: 1201+

رتبه ملی: 60

تعداد دانشکده: 12

دانشگاه مدیپول (Medipol University) با ارائه برنامه های تحصیلی در سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا، به بیش از ۴۰ هزار دانشجوی داخلی و خارجی خدمات می دهد. همچنین، این دانشگاه برنامه های تحصیلی متنوعی در حوزه های مختلف از جمله پزشکی، مهندسی، علوم انسانی، علوم پایه و هنرهای زیبا ارائه می دهد.دانشگاه مدیپول با دارا بودن تجهیزات پیشرفته و همچنین همکاری با دانشگاه ها و مؤسسات بین المللی، از زمینه های بسیار خوبی برای توسعه تحقیقاتی و آموزشی است. علاوه بر این، دانشگاه مدیپول برای دانشجویان خود بسیاری از فرصت های آموزشی، پژوهشی و کارآموزی در سطح بین المللی فراهم می کند.

در کل، دانشگاه مدیپول یکی از دانشگاه های مرموز و مرغوب در ترکیه است که با برنامه های آموزشی متنوع، همکاری با مؤسسات بین المللی و دارا بودن تجهیزات پیشرفته، در جذب دانشجویان داخلی و خارجی موفق عمل کرده است.

فهرست مطالب

رنکینگ دانشگاه میدیپول استانبول

دانشگاه مدیپل استانبول با وجود تازه تاسیس بودن آن، دارد به سمت تبدیل شدن به یکی از پیشرفته‌ترین و کارآفرین‌ترین دانشگاه‌ها در جهان پیش می‌رود. شما در هر رشته ای که تحصیل کنید، تحت تأثیر این جریان قرار خواهید گرفت. از طرفی رنکینگ و رتبه های بسیار خوب دانشگاه مدیپل در سطح ملی و جهانی سبب شده است که این رؤیا در شرف واقعیت باشد برای همین توانسته است به جایگاههای خوبی در زمینه ملی و بین المللی برسد. برخی از رنکینگ دانشگاه دوکوز ایلول به شرح زیر است:

  • رتبه ملی دانشگاه: 60
  • رتبه در بین دانشگاه های جوان : 401+
  • رتبه در آسیا :  1120
  • رتبه جهانی دانشگاه: 3500 – 2500 
  • رتبه در رنکینگ THE: 1500 – 1201

موقعیت مکانی دانشگاه مدیپول استانبول

آدرس: استانبول، بیکوز34810،جاده اکینجیلرشماره 19 تقاطع کاواجیک، محله کاواجیک

دانشگاه مدیپول دارای دو پردیس است که یکی در کاواچیک و دیگری در هالیچ واقع شده است. شامل کلاس های بزرگ مجهز با جدیدترین تجهیزات، زمین های تنیس و بسکتبال، و مناطق سرگرمی برای دانش آموزان و حدود 50 باشگاه دانشجویی، علاوه بر سینما، تئاتر، و استودیوهای عکاسی هستند.

پردیس Haliç در سمت اروپایی استانبول واقع شده است و شامل پزشکی و دندانپزشکی است و پردیس Kavacık در سمت آسیایی استانبول واقع شده است. این شامل دانشکده های داروسازی، علوم بهداشتی، مهندسی، علوم اجتماعی، و هنر و ادبیات است.

دانشگاه مدیپول استانبول

مزایای دانشگاه مدیپول استانبول

دانشگاه مدیپول ترکیه سرشار از فرصت‌های بی‌نظیر آموزشی و پژوهشی است که لذت تحصیل دانش را صدچندان کرده است. در ادامه نگاهی می‌کنیم به برخی از خصوصیات برجسته این دانشگاه:

  • دانشجویان دانشگاه مدیپول استانبول می‌توانند از تمامی فرصت‌های فرهنگی و اجتماعی استانبول بهره‌مند شوند. گزینه‌های حمل‌ونقل به مکان‌های مختلف در شهر و محوطه دانشگاه بسیار متنوع و بسیار توسعه‌یافته است.
  • فرصت‌های مهمی در زمینه‌های حرفه‌ای، اجتماعی و فرهنگی به دانشجویان ارائه می‌شود.
  • مراکز کاربردی و تحقیقاتی آن؛ مجهز به آزمایشگاه‌هایی با فناوری پیشرفته و محققان مجرب است
  • دانشجویان دانشگاه مدیپول که به‌ویژه در حوزه سلامت تبدیل به یک برند معتبری شده است، در فعالیت‌های پژوهشی و کاربردی در بیمارستان‌های زنجیره‌ای گروه بهداشتی مدیپول وابسته به  دانشگاه حضور دارند.
  • IMU، یکی از ارزش‌های پیش رو کشور ترکیه در زمینه سلامت است و تبدیل به دانشگاهی شده که با دارا بودن امکاناتی همانند بزرگ‌ترین آزمایشگاه شبیه‌سازی ترکیه، داشتن شانس اخذ مدرک بین‌المللی و نرخ‌های بورس تحصیلی بالا، دانشجویان برتر بسیاری را از سراسر دنیا جذب کرده است.
  • این دانشگاه توسط TUBİTAK(شورای تحقیقات علمی و فناوری ترکیه) به‌عنوان یکی از دانشگاه‌های “کارآفرین و نوآور” در سال ۲۰۲۱ معرفی شده است.
  • بر اساس گزارش‌های مؤسسه رتبه‌بندی URAP در سال ۲۰۲۱ ، دانشگاه مدیپول در بین دانشگاه‌های خصوصی ترکیه رتبه دوازدهم را کسب کرده است. علاوه بر این، این دانشگاه که موفق به ورود به رتبه‌بندی سایت معتبر اعتبارسنجیScimago 2020 شد، در بین ۲۰ دانشگاه موفق ترکیه قرار گرفت.
  • باهدف تبدیل‌شدن به یک مؤسسه آموزشی جهانی، دانشگاه به برنامه تبادل اراسموس پلاس پیوسته است. این برنامه ۲ فرصت بی‌نظیر را برای دانشجویان مدیپول استانبول و دانشجویان خارجی فراهم می‌کند که اولی آشنایی دانشجویان داخلی با فرصت‌های تحصیلی و کارآموزی در خارج از کشور و دومی معرفی دانشجویان خارجی با فرصت تحصیل در یکی از دانشگاه‌های استانبول است.
  • دانشگاه مدیپول با بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری خصوصی سلامت ترکیه، مجتمع بیمارستانی مگا مدیپل را تأسیس کرد و هم اینک مجتمع بیمارستانی مگا مدیپول که با همکاری بیمارستان‌های عمومی، انکولوژی، جراحی قلب و عروق و دندانپزشکی سرمایه‌گذاری بهداشتی بسیار خوبی انجام داده است، همچنین دارای بیشترین تعداد شعب در ترکیه است.

شهریه دانشگاه مدیپل استانبول در سال تحصیلی 2024_2023

شرایط پذیرش در دانشگاه مدیپول استانبول

پذیرش  مدیپول استانبول بادام در مقطع کارشناسی بدون نیاز به شرکت در آزمون های ورودی YOS یا SAT  می باشد . و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی دانش آموز می باشد و برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز شرکت در آزمون‌های GRE یا  GMAT الزامی ست. دانشجویان متقاضی اخذ پذیرش در مقطع دکترا علاوه برشرکت در آزمون ورودی ، بایستی مدرک تافل زبان انگلیسی را داشته باشند.

نکته قابل توجه اینکه دانشجویان متقاضی اخذ پذیرش از رشته پزشکی و دندان پزشکی دانشگاه مدیپول استانبول ، اکثرا باید  معدل کل سه سال دبیرستان بالای 18 و سن زیر 25 سال داشته باشند. در صورت نداشتن این دو شرط دانشجو نمی تواند صرفا برای این دانشگاه پذیرش بگیرد .

دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته های انگلیسی زبان را دارند باید آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی دانشگاه را شرکت کنند و پس از دریافت نمره قابل قبول می تواند وارد کورس اصلی رشته مد نظر شوند . اگر دانشجو مدرک تافل زبان انگلیسی را از قبل دریافت کرده باشد نیازی به شرکت در این آزمون را ندارد. برای کسانی که نمره مناسب مدرک زبان را ندارند، دوره‌های کلاس زبان و انگلیسی برگزار شده و دانشجویان باید در این دوره‌ها شرکت کرده و بعد از آن دوره تخصصی آموزش خود را شروع کنند.

نمونه برگه پذیرش دانشگاه مدیپول استانبول

مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش

مقطع کارشناسی

  1. پاسپورت
  2. یک قطعه عکس
  3. ریز نمرات سه سال(تک برگ)
  4. اصل یا گواهی مدرک دیپلم ( دانشجویان نظام قدیم مدرک پیش دانشگاهی و ریزنمرات آن الزامی می باشد )
  5. مدرک زبان انگلیسی تافل یا مدرک زبان ترکی تومر (در صورت وجود/ داشتن مدرک الزامی نمی باشد )
  6. نمره آزمون (SAT یا YOS) در صورت الزام دانشگاه

مقطع کارشناسی ارشد

  1. پاسپورت
  2. یک قطعه عکس
  3. ریز نمرات سه سال دبیرستان
  4. اصل مدرک دیپلم
  5. ریز نمرات پیش دانشگاهی
  6. اصل مدرک پیش دانشگاهی
  7. ریز نمرات کارشناسی
  8. اصل یا گواهی مدرک کارشناسی
  9. مدرک زبان انگلیسی تافل یا مدرک زبان ترکی تومر (در صورت وجود/ داشتن مدرک الزامی نمی باشد )
  10. حداقل ۶۰ امتیاز آزمون ALES یا نمره معادل تعیین شده توسط سنا از آزمون‌های GRE یا GMAT

مقطع دکترا

  1. پاسپورت
  2. یک قطعه عکس
  3. ریز نمرات پیش دانشگاهی
  4. اصل مدرک پیش دانشگاهی
  5. ریز نمرات کارشناسی
  6. اصل یا گواهی مدرک کارشناسی
  7. ریز نمرات ارشد
  8. اصل یا گواهی مدرک ارشد
  9. مدرک زبان انگلیسی تافل یا مدرک زبان ترکی تومر (داشتن مدرک الزامی می باشد )
  10. تز پایان نامه
  11. حداقل ۶۰ امتیاز آزمون ALES یا نمره معادل تعیین شده توسط سنا از آزمون‌های GRE یا GMAT

نکته مهم : جهت اخذ پذیرش اولیه از دانشگاه مد نظر ، ترجمه ترکی یا انگلیسی مدارک متقاضی  الزامی می باشد

اخذ بورسیه پزشکی دانشگاه مدیپول استانبول

لازم به ذکر است که مجموعه FESTTU به واسطه رابطه مستقیمی که با این دانشگاه دارد، می‌تواند برای شما از این دانشگاه بورسیه‌های تحصیلی ۲۵ تا ۱۰۰ درصد دریافت کند. بدون اینکه نیازی به شرکت در آزمون ورودی داشته باشید یا دیگر شرایط خاص موجود را سپری کنید. لذا بهترین شیوه برای دریافت بورسیه تحصیلی از این دانشگاه مراجعه به متخصصان یوس مگ و دریافت مشاوره و راهنمایی از آنان است.

امکانات دانشگاه مدیپول استانبول

کتابخانه: دانشگاه مدیپول استانبول دارای یکی از بزرگترین کتابخانه‌های دانشگاهی در ترکیه است که بیش از ۶۰۰ هزار کتاب و منابع الکترونیکی در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. این کتابخانه به علاوه امکانات خود، به عنوان عضوی از سازمان جهانی کتابخانه‌های دیجیتال (World Digital Library) نیز عضویت دارد.

خدمات دانشجویی: دانشگاه مدیپول استانبول خدمات دانشجویی بسیاری از جمله خوابگاه، خدمات پزشکی، خدمات کارورزی و همچنین خدمات حمل و نقل رایگان برای دانشجویان خود ارائه می‌دهد. خوابگاه‌های دانشگاه از قدمت و امکانات بسیار بالا برخوردار هستند و برای دانشجویان محلی امن و راحت برای زندگی فراهم می‌کنند. همچنین دانشگاه ارتباط خوبی با مراکز پزشکی دارد و خدمات پزشکی مختلفی برای دانشجویان در دسترس است.

دانشگاه مدیپول استانبول، در زمینه‌ی هنر و فرهنگ، بسیار پویا و فعال است. این دانشگاه، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مراکز آموزش عالی در ترکیه، دارای امکانات و فعالیت‌های فرهنگی و هنری زیادی است. در ادامه به برخی از این امکانات اشاره می‌کنیم:

مرکز هنری و تئاتر: این مرکز، فضایی پویا و رنگارنگ است که به ترکیب هنرهای تئاتر، موسیقی، رقص و سایر هنرها می‌پردازد. در این مرکز، هنرجویان و دانشجویان می‌توانند با برگزاری نمایش‌های تئاتر، کنسرت‌های موسیقی، نمایش‌های رقص و سایر فعالیت‌های هنری و فرهنگی، مشارکت داشته و یا از آنها لذت ببرند.

فرهنگی و آموزش در زمینه‌ی تاریخ، فرهنگ و زبان‌های مختلف، فراهم می‌کند. در این مرکز، دوره‌های زبان انگلیسی، فرانسه، آلمانی و سایر زبان‌های مورد نیاز را برگزار می‌کنند و همچنین در زمینه‌ی تاریخ، فرهنگ و هنرهای مختلف کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی برگزار می‌شود.

امکانات دانشگاه مدیپول استانبول

برنامه تبادل دانشگاه مدیپول استانبول

دانشگاه مدیپول استانبول، از تبادل دانشجویی با دانشگاه‌های مختلف در سراسر جهان پشتیبانی می‌کند. دانشجویان می‌توانند از طریق برنامه‌های تبادل دانشجویی مانند Erasmus، Mevlana، Farabi، و… به دانشگاه‌هایی مانند دانشگاه‌های اروپایی، آمریکایی و آسیایی برای یادگیری و تحصیل مراجعه کنند.

همچنین، دانشگاه مدیپول استانبول برنامه‌های تبادل دانشجویی خود را نیز دارد که این برنامه‌ها شامل تبادل دانشجویی داخلی و بین‌المللی هستند. به عنوان مثال، دانشگاه مدیپول استانبول برنامه‌ای با نام “مبادله بین فرهنگی” را برگزار می‌کند که در آن دانشجویان از کشورهای مختلف به‌صورت پویا و همکاری با هم، با همکلاسی‌های خود تعامل دارند و فرهنگ همدیگر را می‌شناسند.

به طور کلی، دانشگاه مدیپول استانبول از تبادل دانشجویی بین المللی حمایت قوی دارد و تلاش می کند که دانشجویان خود را با فرصت های جهانی آشنا کند و فرصت های یادگیری و تحصیل در دانشگاه های برتر جهان را به آن ها فراهم کند.

تحصیل در دانشگاه های ترکیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *