سایر مقالات, همه مقالات فستو

کتاب های آزمون یوس

کتاب های آزمون یوس

کتاب های آزمون یوس

امروزه به دلیل زیاد بودن منابع آموزشی یوس، باعث شده که داوطلبان آزمون های یوس در انتخاب منابع آموزشی متناسب با اهداف آنها، دچار مشکل شوند. هدف ما در این مقاله این است که به سوالات و دغدغه های ذهنی داوطلبان یوس در مورد منابع یوس، پاسخ داده شود.
قبل از شروع معرفی منابع یوس، باید متذکر شوم که آزمون یوس، منبع مشخصی ندارد. مثلا منبع اصلی سوالات کنکور ایران، کتاب درسی می باشد و سوالات مطرح شده در آزمون، نمی تواند خارج از سر فصل های کتاب درسی باشد. 

اما برای آزمون یوس، همچین چیزی وجود ندارد. بنابراین در تهیه و نوشتن منابع آموزش یوس، بصورت سلیقه ای عمل شده. مثلا یک انتشاراتی برای سر فصل احتمال در ریاضی چیز هایی گفته که انتشارات های دیگر در موردش اصلا اشاره نکردن یا برعکس این قضیه. 

موضوع دیگر این است که هیچ یک از منابع موجود در حوزه یوس، خود آموز نیستن. یعنی نمی توان با تهیه آن کتاب، تمامی مطالب موجود را فهمید و به سوالات آن جواب داد. که به همین دلیل در معنای واقعی باید به آنها کتاب کار گفت نه کتاب آموزشی! پس سعی کنید قبل از شروع آموزش یوس، حتما یک استاد خوب در نظر داشته باشید تا بتواند خلأ های موجود کتاب ها را برای شما پر کند!

پوزا (Puza)

کتاب های پوزا جز پر طرفدار ترین منابع یوس بین اساتید و داوطلبین می باشد. از مزایای کتاب های پوزا می توان به رعایت ترتیب سختی سوالات اشاره کرد. یعنی سوالات هر فصل از آسان به سخت طبقه بندی شده. همچنین می توان به تنوع تیپ سوالات موجود در کتاب های پوزا نیز اشاره کرده. از معایت این کتاب ها می‌توان به عدم داشتن درس نامه کامل و خیلی خلاصه اشاره کرد. یعنی با خواندن درس نامه های آن، به تنهایی نمی توانید به همه سوالات مطرح شده در کتاب، پاسخ بدهید. برای اطلاع از مشخصات هر کتاب، می توانید با کلیک بر روی آن، بخش توضیحات را مطالعه فرمایید.

متروپل (Metropol)

انتشارات متروپل دارای بیشترین تنوع در کتاب های نوشته شده حوزه یوس می باشد که این امر باعث محبوبیت کتاب های آنها شده. از مزایای کتاب های متروپل می توان به داشتن درس نامه های کامل نسبت به بقیه انتشارات و همچنین جدا بودن کتاب های موضوعی و بانک سوالات و داشتن کتاب هایی که دارای پاسخ نامه تشریحی می باشند، اشاره کرد. از معایب این کتاب ها می توان به عدم رعایت سطح بندی سوالات کتاب و کم بودن تیپ سوالات جدید، اشاره کرد. برای اطلاع از مشخصات هر کتاب، می توانید با کلیک بر روی آن، بخش توضیحات را مطالعه فرمایید.

تاساری (Tasari)

کتاب های این انتشارات جز قدیمی ترین منابع آموزشی یوس هستش که هنوز طرف داران مخصوص به خود را دارد. کتاب های تاساری همانند متروپل داری تنوع بالایی است. در کتاب های تاساری از سوالات استاندار استفاده شده. منتهی تیپ سوالات جدید در آنها کم می باشد. برای اطلاع از مشخصات هر کتاب، می توانید با کلیک بر روی آن، بخش توضیحات را مطالعه فرمایید.

گالاتا (Galata)

کتاب های این انتشارات با وجود اینکه تازه وارد حوزه یوس شده اند، ولی توانسته در این بازه زمانی کوتاه با محبوبیت زیاد داوطلبین یوس روبه رو شود. علت آن هم استفاده بیشتر از تیپ جدید و سخت سوالات در کتاب های خود می باشد. انتشارات گالاتا تا حدودی نیز مثل تاساری، داری تنوع زیادی بین کتاب های خود می باشد. برای اطلاع از مشخصات هر کتاب، می توانید با کلیک بر روی آن، بخش توضیحات را مطالعه فرمایید.

جانر و کوارک (Caner & Kuark)

این دو انتشارات نیز دارای کتاب های خیلی خوبی می باشند ولی بیشتر از آنها به عنوان کتاب های کمکی و مکمل، همراه کتاب های اصلی استفاده می شد. به فرض مثال، برای تقویت درس هوش می توان از کتاب هوش جانر استفاده کرد و یا …. بهتر است قبل از تهیه همچین کتاب هایی با استاد خود مشورت کنید. برای اطلاع از مشخصات هر کتاب، می توانید با کلیک بر روی آن، بخش توضیحات را مطالعه فرمایید.

مجموعه ما نیز در هر بخش یا مبحثی در حوزه یوس، احساس کمبود منبع آموزش کند، با تلاش شیانه روزی دست به کار شده و با نوشتن کتاب هایی، نقاط ضعف داوطلبین یوس را از بین می برد. به فرض مثال بدلیل نبودن کتاب جمع بندی برای آمادگی داوطالبین در آزمون های یوس، مجموعه ما کتاب 35 آزمون یوس به همراه پاسخ نامه های تشریحی را روانه بازار کرد که با استقبال بی نظیر داوطلبین، به پر فروش ترین کتاب جمع بندی یوس تبدیل شد.♥

منابع آزمون YOS و SAT
کتاب های یوس

توجه: همان طور که ابتدا مقاله گفته شد منابع هیچ یک از انتشارات یوس به تنهایی کامل نیستند، پس توصیه می شد افرادی که قصد قبولی در رشته های 4 ساله مثل پیراپزشکی و مهندسی و … دارند. حداقل منابع 2 انتشارت مختلف و کسی که قصد قبولی در رشته های پزشکی و دندان و دارو را دارند، حداقل منابع 3 انتشارات مختلف را بصورت ترکیبی با هم بخوانند.

 

همچنین افرادی که خواندن منابع یوس خود را تمام کردن ولی تا برگزاری آزمون ها فعلا مانده و یا اینکه برای تقویت مبحث مورد نظر، می خواهند سوالات چالشی و سخت را حل کنند، می توانند از منابع آزمون TYT و AYT که این دو آزمون برای شهروندان خود ترکیه می باشد، نیز استفاده کنند. در سال های اخیر دیده شده که طراحان آزمون های یوس، از سوالات آزمونهای TYT و AYT نیز استفاده می کنند!!

ثبت نام کلاس های تضمینی یوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *