معرفی دانشگاه های ترکیه, همه مقالات فستو

دانشگاه دوکوز ایلول با معرفی کامل

دانشگاه دوکوز ایلول با معرفی کامل

دانشگاه دوکوز ایلول با معرفی کامل

شهر: ازمیر

نوع دانشگاه: دولتی

سال تاسیس: 1982

رتبه جهانی: 1201+

رتبه ملی: 11

تعداد دانشکده: 18

دانشگاه دولتی دوکوز ایلول  (Dokuz Eylül University نام مختصر: DEU ) یکی از برترین و معتبرترین دانشگاه‌های  ترکیه است که در سال ۱۹۸۵ تأسیس شده است. این دانشگاه در شهر ایزمیر واقع شده و دارای ۴۴۰۰۰ دانشجوی رشته‌های مختلف است. این دانشگاه در رتبه‌بندی QS جزو ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارد و در رتبه‌بندی تایمز هایر ادوکیشن هم در بین ۱۰۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارد. همچنین، دانشگاه دوکوز ایلول با بیش از ۲۰۰ دانشکده، بیش از ۳۰۰ برنامه تحصیلی در سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری و با داشتن دانشکده‌هایی مانند دانشکده مهندسی، دانشکده پزشکی، دانشکده حقوق، دانشکده علوم انسانی و اجتماعی و دانشکده علوم پایه به عنوان یکی از برترین دانشگاه‌های ترکیه محسوب می‌شود.

همچنین، دانشگاه دوکوز ایلول با دارا بودن امکانات و تجهیزات پیشرفته، محیطی مناسب برای تحصیل و تحقیقات علمی را برای دانشجویان فراهم کرده است. همچنین، این دانشگاه با داشتن روابط بین‌المللی بسیار خوب، به دانشجویان فرصتی را برای شرکت در برنامه‌های تبادل دانشجویی با دانشگاه‌های برتر جهان، مانند اروپا و آمریکا، می‌دهد.

فهرست مطالب

رنکینگ دانشگاه دوکوز ایلول ازمیر

دانشگاه دوکوز ایلول به سمت تبدیل شدن به یکی از پیشرفته‌ترین و کارآفرین‌ترین دانشگاه‌ها در جهان پیش می‌رود. شما در هر رشته ای که تحصیل کنید، تحت تأثیر این جریان قرار خواهید گرفت. از طرفی رنکینگ و رتبه های بسیار خوب دانشگاه دوکوز ایلول ازمیر در سطح ملی و جهانی سبب شده است که این رؤیا در شرف واقعیت باشد برای همین توانسته است به جایگاههای خوبی در زمینه ملی و بین المللی برسد. برخی از رنکینگ دانشگاه دوکوز ایلول به شرح زیر است:

  • رتبه ملی دانشگاه: 11
  • رتبه در بین دانشگاه های جوان : 401+
  • رتبه در آسیا : 359+
  • رتبه جهانی دانشگاه: 1400 – 1201
  • رتبه در رنکینگ (THE) : 1500 – 1201

دانشکده ها و موسسات دانشگاه دوکوز ایلول

در دانشگاه دوکوز ایلول 11 موسسه، 17 دانشكده، 4 مدرسه و 7 هنرستان فنی و حرفه ای وجود دارد. رشته های متنوع و برنامه های زیادی در بخش های مختلف دانشگاه ارائه می شود. مدرک معتبر دوره ها و رشته های مختلف این دانشگاه اعتبار بین المللی دارد و شما به راحتی برای ادامه تحصیل یا کار می توانید در کشورهای مختلف اروپایی و حتی آمریکایی آن را ارائه دهید. باید توجه داشته باشید که در این دانشگاه رشته دندانپزشکی تدریس می شود و میتوانید برای اخذ پذیرش اقدام کنید. لیست بخش های مختلف دانشگاه را در ادامه برایتان آورده ایم.

  • رشته های علوم پایه: فیزیک، شیمی، ریاضیات، آمار و…
  • رشته های مهندسی: مهندسی برق، مهندسی شیمی، مهندسی کامپیوتر، مهندسی مکانیک، مهندسی صنایع، مهندسی عمران و…
  • رشته های علوم پزشکی: پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، بهداشت عمومی و…
  • رشته های علوم اجتماعی و انسانی: حقوق، علوم اقتصادی، مدیریت، روانشناسی، جامعه‌شناسی، فلسفه و…
  • رشته های هنری: موسیقی، نقاشی، طراحی، معماری و…
  • رشته های کشاورزی: علوم دامپزشکی، علوم گیاهپزشکی و…
  • رشته های زبان و ادبیات: زبان و ادبیات ترکی، زبان و ادبیات انگلیسی، زبان و ادبیات عربی و…
  • این دانشگاه همچنین دوره‌های تحصیلی در مقاطع مختلف ارائه می‌دهد، از جمله دوره لیسانس، فوق لیسانس و دکترا.

پردیس‌های دانشگاه دوکوز ایلول

دانشگاه دوکوز ایلول (Dokuz Eylül) دارای پردیس‌های مختلفی است که در سرتاسر ازمیر گسترده شده اند. در ادامه با این پردیس‌ها و امکاناتشان بیشتر آشنا می شویم.

  • پردیس İnciraltı (دانشکده پزشکی، بیمارستان دانشگاه، دانشکده فیزیوتراپی و توانبخشی، دانشکده پرستاری، مؤسسه علوم بهداشتی، دانشکده بهداشت حرفه ای، موسسه بین المللی پزشکی و ژنوم (iBG-Izmir)، موسسه انکولوژی)
  • پردیس Buca (دانشکده اقتصاد و علوم اداری؛ دانشکده حقوق، دانشکده حقوق، دانشکده تربیت معلم، دانشکده فنی حرفه ای ازمیر، موسسه علوم تربیتی، دانشکده زبان های خارجی)
  •  پردیس Buca–Tinattepe (دانشکده هنر و علوم؛ دانشکده بازرگانی؛ انستیتو علوم اجتماعی؛ دانشکده معماری؛ دانشکده فنی؛ دانشکده دریایی)
  • پردیس Hatay (دانشکده الهیات، دانشکده دینی، موسسه مطالعات دینی)
  •  پردیس Balçova (دانشکده هنرهای زیبا،مدرسه امور خارجه کنسرواتوار موسسه هنرهای زیبا)
  •  پردیس Torbalı ( مدرسه ی فنی و حرفه ای Torbalı )
  •  پردیس Urla ( دانشکده دریایی )
  •  Seferihisar (دانشکده فنی، دپارتمان ژئوفیزیک و مهندسی زمین شناسی)

برنامه تبادل دانشگاه دوکوز ایلول

دانشگاه دوکوز ایلول به طور فعال در برنامه‌های تبادل با بسیاری از کشورهای اروپایی شرکت می‌کند. این دانشگاه که از سال تحصیلی 2004 – 2003 در برنامه اراسموس شرکت کرده است، دارای 355 توافق‌نامه بین‌سازمانی است. از زمان شروع برنامه اراسموس،2221 دانشجو از دانشگاه دوکوز ایلول برای آموزش به خارج از کشور اعزام شده‌اند و 1028 دانشجو از خارج از کشور، به دانشگاه آمده‌اند.

دانشگاه دوکوز ایلول همچنین در برنامه تبادل مولانا شرکت می‌کند که شامل فرصت‌های مبادله با موسسات آموزش عالی در سراسر جهان بدون تبعیض جغرافیایی است. دانشجویان ممکن است برای (حداقل) یک یا (حداکثر) دو ترم در خارج از کشور تحصیل کنند. کارکنان دانشگاهی نیز می‌توانند از (حداقل) یک هفته تا (حداکثر) سه ماه در خارج از کشور سخنرانی کنند. بر این اساس، دانشجویان و کادر علمی از هر کشوری می‌توانند از این برنامه به منظور تحصیل یا سخنرانی با میزبانی موسسات آموزش عالی و دانشگاه های ترکیه بهره‌مند شوند. دانشگاه دوکوز ایلول همچنین با 76 مرکز آموزشی و پژوهشی در سراسر جهان همکاری‌های علمی دو جانبه دارد.

شرایط پذیرش در دانشگاه دوکوز ایلول 2024_2023

نحوه  پذیرش این دانشگاه برای مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا با یکدیگر فرق می کند. برای مقطع کارشناسی، دانشگاه هر ساله چندین بار در سایت خود، اعلام انتخاب رشته می کند و هر بار شرایط انتخاب شده آن فرق می کند. مثلا انتخاب رشته مرحله اول فقط از طرق معدل، دانشجو پذیرش می کند. در انتخاب رشته دوم از طریق نمره آزمون یوس خود دانشگاه و یا نمره آزمون یوس بعضی از دانشگاه ها و … دانشجو پذیرش می کند. پس برای اطلاع از نحوه پذیرش دانشگاه دوکوز ایلول در هر مرحله باید وبسایت رسمی دانشگاه را دنبال کنید و یا با کارشناسان مجموعه ما در ارتباط باشد.

نمونه برگه پذیرش دانشگاه دوکوز ایلول

مدارک مورد نیاز برای پذیرش دانشگاه دوکوز ایلول

مقطع کارشناسی

  1. پاسپورت
  2. یک قطعه عکس
  3. ریز نمرات سه سال(تک برگ)
  4. اصل یا گواهی مدرک دیپلم ( دانشجویان نظام قدیم مدرک پیش دانشگاهی و ریزنمرات آن الزامی می باشد )
  5. مدرک زبان انگلیسی تافل یا مدرک زبان ترکی تومر (در صورت وجود/ داشتن مدرک الزامی نمی باشد )
  6. نمره آزمون (SAT یا YOS) در صورت الزام دانشگاه

مقطع کارشناسی ارشد

  1. پاسپورت
  2. یک قطعه عکس
  3. ریز نمرات سه سال دبیرستان
  4. اصل مدرک دیپلم
  5. ریز نمرات پیش دانشگاهی
  6. اصل مدرک پیش دانشگاهی
  7. ریز نمرات کارشناسی
  8. اصل یا گواهی مدرک کارشناسی
  9. مدرک زبان انگلیسی تافل یا مدرک زبان ترکی تومر (در صورت وجود/ داشتن مدرک الزامی نمی باشد )
  10. حداقل ۶۰ امتیاز آزمون ALES یا نمره معادل تعیین شده توسط سنا از آزمون‌های GRE یا GMAT

مقطع دکترا

  1. پاسپورت
  2. یک قطعه عکس
  3. ریز نمرات پیش دانشگاهی
  4. اصل مدرک پیش دانشگاهی
  5. ریز نمرات کارشناسی
  6. اصل یا گواهی مدرک کارشناسی
  7. ریز نمرات ارشد
  8. اصل یا گواهی مدرک ارشد
  9. مدرک زبان انگلیسی تافل یا مدرک زبان ترکی تومر (داشتن مدرک الزامی می باشد )
  10. تز پایان نامه
  11. حداقل ۶۰ امتیاز آزمون ALES یا نمره معادل تعیین شده توسط سنا از آزمون‌های GRE یا GMAT

نکته مهم : جهت اخذ پذیرش اولیه از دانشگاه مد نظر ، ترجمه ترکی یا انگلیسی مدارک متقاضی  الزامی می باشد

شهریه دانشگاه دوکوز ایلول در سال تحصیلی 2024_2023

دانشکده پزشکی: 100000 لیر

دانشکده دندان پزشکی: 600000 لیر

دانشکده پرستاری: 15000 لیر

دانشکده معماری: 15000 لیر

دانشکده فیزیوتراپی: 12000 لیر

دانشکده مهندسی: 15000 لیر

دانشکده فیزیوتراپی: 15000 لیر

دانشکده هنر های زیبایی: 15000 لیر

دانشکده دامپزشکی: 24000 لیر

دانشکده گردشگری: 12000 لیر

دانشکده حقوق: 15000 لیر

دانشکده اقتصاد و علوم اداری: 10000 لیر

دانشکده مدیریت بازرگانی: 10000 الا 40000 لیر

دانشکده دریانوردی: 18000 لیر

دانشکده ادبیات: 10000 لیر

دانشکده الهیات: 10000 لیر

دانشکده علوم پایه: 10000 لیر

دانشکده علوم ورزشی: 10000 لیر

جهت دانلود لیست رشته ها و شهریه های ارائه شده توسط دانشگاه، کلیک کنید.

بورسیه تحصیلی دانشگاه آجی بادام

شانس خود را برای گرفتن بورسیه های تحصیلی دانشگاه دوکوز ایلول امتحان کنید. این دانشگاه هر ساله ظرفیت بورسیه های خارجی خود را به طور جداگانه اعلام می کند. بورسیه های تحصیلی این دانشگاه از طرف سازمان ترکیه بورسلاری ارائه می شود. زمان اقدام برای ترکیه بورسلاری از 25 دی تا 1 اسفند می باشد. برای درخواست بورسیه کارشناسی ارشد شما باید از مقطع لیسانس فارغ التحصیل شده باشید.

برای دوره دکتری نیز داشتن مدرک کارشناسی ارشد همراه با پایان نامه از دانشگاههای معتبر الزامی است. همانطور که می دانید بسته به نوع درخواست و رزومه ای که ارائه می دهید، شانس شما برای گرفتن بورسیه فرق خواهد کرد. داشتن مقالات پذیرش شده در ژورنال های معتبر یا حتی ریوایس خورده شانس شما را به مراتب بالاتر می برد.

امکانات دانشگاه دوکوز ایلول ترکیه

دانشگاه دوکوز ایلول شامل ۴ خوابگاه بزرگ جهت اسکان دانشجویان دختر و پسر ، ۲۹ سلف پذیرایی ، ۲۲ کافه ، ۲ سالن تنیس ، رقص و استخر و یک کنسرواتور می باشد. هم چنین دانشجویان این دانشگاه میتوانند از خدمات درمانی در بیمارستان این دانشگاه از جمله پزشک متخصص ، پزشک خانواده ، دندان پزشک ، پرستار ، روان پزشک و … استفاده کنند.

در محوطه ورزشی دانشگاه ۵ سالن ورزشی سرپوشیده و ۱۲ زمین ورزشی در فضای باز (شامل ۳ زمین والیبال، ۷ زمین بسکتبال در فضای باز، ۲ زمین فوتبال، ۲ زمین تنیس، ۲ سالن رقص سرپوشیده و ۲ سالن بدنسازی) وجود دارد. دانشجویان می توانند ورزش های مورد علاقه خود را انجام دهند و به علاوه می توانند با تشکیل تیم در جام های ورزشی و تورنومنت های دانشگاهی شرکت کنند.

کلا ۱۳ کتابخانه با مساحت ۱۹۶۳۷ متر مربع و ظرفیت ۲۸۵۰ نفر در دانشگاه وجود دارد و کتابخانه مرکزی با مساحت ۱۳۰۰۰ متر مربع و گنجایش ۱۱۵۰ مطالعه کننده را داشته و به صورت ۲۴ ساعته فعالیت می کند. کتابخانه مرکزی در پردیس اصلی (طنازتپه) قرار دارد که دانشجویان و محققان می توانند در کلیه ساعات شبانه روز از آن استفاده کنند. این کتابخانه مجهز به سیستم آنلاین جستجوی سریع کتاب است و با جستجوی بخشی از نام یا متن کتاب می توانید جای آن را در کتابخانه پیدا کنید.

خوابگاه دانشگاه دوکوز ایلول

خوابگاه دانشجویی پسرانه دانشگاه دوکوز ایلول : این خوابگاه، در منطقه Buca، با دسترسی آسان به پردیس‌های Tınaztepe، Dokuzçeşmeler  و دانشکده آموزش Buca، واقع شده است. خوابگاه با ظرفیت ۷۴۶ نفر با مجموع ۳۵۷ اتاق در انواع مختلف به دانشجویان خدمات ارائه می‌دهد.

همه اتاق‌های خوابگاه دارای حمام و توالت هستند و بدیهی است که اتاق‌ها از اینترنت بی‌سیم نامحدود برخوردارند. جدای از این‌ها، آشپزخانه‌ها و واحدهای خشک‌شویی که دانشجویان از آنها به صورت رایگان استفاده می‌کنند، در یک بخش مشترک قرار دارند.

همچنین سالن‌های کتاب‌خوانی و مطالعه وجود دارد که دانشجویان می‌توانند از آنها برای اهداف آموزشی خود استفاده کنند. سالن‌های چند منظوره و کافه تریا از دیگر امکانات این خوابگاه است که صبحانه در هزینه خوابگاه حساب شده است، اما هزینه شام به عهده دانشجوست.

خوابگاه دانشگاه دوکوز ایلول به صورت مدرن طراحی شده و مجهز به گرمایش مرکزی، آسانسور، آب گرم ۲۴ ساعته و سیستم آتش نشانی می‌باشد. علاوه بر این، در داخل ساختمان خوابگاه یک مهمان‌سرا قرار دارد که والدین می‌توانند با پرداخت هزینه از آن استفاده کنند. ورود و خروج‌ با سیستم کارت هوشمند صورت می‌گیرد و با کنترل دوربین ۲۴ ساعته پشتیبانی می‌شود.

خوابگاه دانشگاه دوکوز ایلول

خوابگاه دخترانه BUCA دانشگاه دوکوز ایلول:  این خوابگاه متشکل از ۲ بلوک، با ظرفیت ۲۰۴ تخت و اتاق‌های ۱ و ۳ نفره در پردیس دانشکده آموزش Buca، واقع شده است. دانشجویان دختر می‌توانند با اطمینان خاطر از خوابگاهی توسعه یافته و متفاوت که برای آن‌ها فراهم شده بهره ببرند تا یک زندگی مدرن دانشگاهی را تجربه کنند. خوابگاه با ایجاد محیطی گرم و مطمئن پذیرای دانشجویان دختر است که در آنجا اقامت کنند. همچنین فعالیت‌های اجتماعی و خدماتی برای دانشجویان ارائه می‌شود تا تحصیلات خود را در کمال آسایش تکمیل کنند.

خوابگاه دانشگاه 9ایلول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *