همه مقالات فستو

بهترین دانشگاه های ترکیه + رنکینگ بروز آنها

بهترین دانشگاه های ترکیه + رنکینگ بروز آنها

بهترین دانشگاه های ترکیه + رنکینگ بروز آنها

امکان گرفتن بورسیه و کمک هزینه تحصیلی، سهولت در رفت و آمد، پذیرش آسان، هزینه پایین زندگی، نزدیکی ایران با ترکیه از لحاظ جغرافیایی و فرهنگی، موقعیت‌های شغلی فراوان، غذاهای سازگار با مزاج ایرانیان، داشتن شهرهای مدرن و از همه مهمتر داشتن بهترین دانشگاه‌های جهان با رنکینگ عالی از امتیازات تحصیل در ترکیه برای دانشجویان ایرانی است. بنابراین کشور ترکیه فرصت بی‌نظیری برای ادامه تحصیل، مهاجرت و راه یافتن به کشورهای اروپایی و آمریکا است.

کشور ترکیه از موقعیت آموزشی، اجتماعی و جغرافیایی خوبی برای مهاجرت و تحصیل برخوردار است. سیستم آموزشی در دانشگاه های ترکیه طبق معاهده بولونیا تنظیم و ارائه می گردد که این امر موجب شده تا دانشگاه های این کشور با سرعت بالایی به رشد و ترقی ادامه دهند و روز به روز فاصله کیفی آنان با دیگر دانشگاه های اروپا کاهش یافته و به دانشگاه های برتر جهان نزدیک تر شوند. کارشناسان مجموعه FESTTU در ادامه بهترین دانشگاه های ترکیه را کاملتر به شما معرفی خواهند نمود ، ضمن اینکه توصیه می کنیم مقاله تحصیل در ترکیه را مرور کنید تا با هزینه های تحصیل در دانشگاه های این کشور هم آشنا شوید.

اهمیت کشور ترکیه برای تحصیل

اگر مقصد نهایی شما ترکیه هم نباشد باید بدانید که این کشور یکی از بهترین گزینه و ارزان‌ترین راه برای ورود به کانادا، آمریکا، استرالیا و اروپا است. زیرا روابط بین‌المللی میان دانشگاه‌های ترکیه با دانشگاه‌های برتر دنیا بسیار خوب است. اگر آخرین مقطع تحصیلی شما در ترکیه باشد، پذیرشتان توسط دانشگاه‌های آمریکایی، آلمانی و کانادایی بسیار راحت‌تر خواهد بود. همچنین مدارک برخی از دانشگاه‌های این کشور هم مورد تایید وزارت علوم و وزارت بهداشت ایران است . اگر پس از فارغ‌التحصیلی قصد بازگشت به ایران را داشته باشید به آسانی می‌توانید در ایران به کار خود مشغول شوید.

راحتی تحصیل در ترکیه

در سال‌های اخیر نه تنها کیفیت آموزش و تحصیلات در دانشگاه‌های ترکیه به استانداردهای اروپا و آمریکا رسیده است بلکه در رشته‌هایی مانند مهندسی، مدیریت و پزشکی پیشی هم گرفته است. همچنین یادگیری زبان ترکی بسیار راحت‌تر از زبان‌های کره‌ای، چینی، ایتالیایی، فرانسوی و … است و کمتر از ۶ ماه می‌توانید به راحتی زبان ترکی را بیاموزید. اگر مدرک زبان انگلیسی دارید، خیلی راحت رشته تحصیلی به زبان انگلیسی را انتخاب کنید و اگر هم نداشته باشد، می توانید در دوره‌های آموزش زبان قبل از شروع تحصیل در دانشگاه شرکت کنید.

هزینه تحصیل در دانشگاه های ترکیه

دانشگاه‌های ترکیه به دو دسته دولتی و خصوصی تقسیم می‌شوند. شهریه تحصیل در دانشگاه‌های دولتی ترکیه کمتر از دانشگاه‌های خصوصی است.  دانشگاه های ترکیه دارای شهریه های متفاوتی نسبت به یکدیگر هستند که برای اطلاع دقیق و بروز از میزان این شهریه ها، می توانید با یکی از راه های ارتباطی موجود در سایت، با کارشناسان ما در ارتیاط باشین. علاوه بر شهریه دانشگاه در ترکیه باید هزینه برای زندگی دانشجویی در ترکیه را نیز در نظر بگیرید. هرچند سبک زندگی افراد در میزان هزینه‌های آن‌ها دخالت دارد، اما به طور میانگین هزینه برای زندگی دانشجویی در ترکیه به غیر از هزینه دانشگاه در حدود 300 تا 650 دلار است.

رنکینگ دانشگاه های ترکیه

رتبه‌بندی وبومتریکس: رتبه‌بندی وبومتریکس (وب‌سنجی) دانشگاه‌های دنیا در سال 2004 توسط آزمایشگاه سایبرمتریک، واحدی از انجمن ملی تحقیقات اسپانیا، بر اساس شاخصی مرکب از چهار پارامتر تهیه شده است. در آخرین نسخه این رتبه‌بندی حدود 25000 دانشگاه دنیا بر اساس اطلاعات مبتنی بر وب آن‌ها تحلیل شده است.این رتبه‌بندی که همه ساله در انتهای ماه‌های ژانویه و جولای به‌روز می‌شود، یک مقیاس وبی برای دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی را فراهم آورده و میزان فعالیت علمی وب‌گاه‌های آموزشی را به‌صورت دوره‌ای نشان می‌دهد.

معیارهای رتبه بندی وبومتریکس

در حال حاضر چهار شاخص اصلی به‌عنوان فاکتورهای ارزیابی وبومتریکس وجود دارد.در جدول ذیل عنوان هر شاخص و درصد اهمیت آن بر اساس آخرین نسخه (ژانویه ۲۰۱۹) ارائه شده است.

IMPACT: تعداد لینک‌های ورودی یا برگشتی (backlink) شناسایی شده توسط موتورهای جستجوگر Majestic SEO و ahrefs
( دامنه های روی یک شبکه با subnet مشترک منظور نمیشوند )

OPENNESS: مجموع ارجاعات مقالات 9 استاد برتر دانشگاه بر اساس پروفایل Google Scholar

EXCELLENCE: تعداد مقالات دانشگاه که بیشترین ارجاع را داشته‌اند در بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ بر اساس Scimago

در جدول زیر 30 تا از دانشگاه های ترکیه که بر اساس معیارهای  وبومتریکس رتبه بندی شده اند را آوردیم.

رنکینگ دانشگاه های ترکیه
رنکینگ دانشگاه های ترکیه

رتبه بندیQS: رتبه‌بندی دانشگاهی جهانی کیو اس به اختصار QS یک نظام رتبه‌بندی دانشگاهی است که هر سال توسط شرکت کاکارلی سیموندز منتشر می‌شود. این رتبه‌بندی بین سالهای ۲۰۰۹–۲۰۰۴ به صورت مشترک با رتبه‌بندی تایمز منتشر شده‌است و پس از آن هریک اقدام به انتشار رتبه‌بندی مستقل نموده‌اند. برخلاف رتبه‌بندی تایمز که اقدام به استفاده از روش جدیدی برای رتبه‌بندی کرده‌است، کیواس همچنان از همان روش قدیمی مشترک خود با تایمز استفاده می‌کند. کیواس با همکاری با پایگاه الزویر، توانسته‌است به یک سیستم رتبه‌بندی کلی جهانی برای دانشگاه‌ها و موضوعی برای رشته‌های مختلف تحصیلی دست پیدا کند.

در جدول زیر 23 تا از دانشگاه های ترکیه که بر اساس معیارهای  QS رتبه بندی شده اند را آوردیم.

رنکینگ دانشگاه های ترکیه
رنکینگ دانشگاه های ترکیه

ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که از بین این دانشگاه ها، ایران کدام یک را قبول دارد؟! 

که می توانید برای مشاهده دانشگاه های مورد تایید ایران کیک کنید. 

ممنون می شویم که دادگاه ها و سوالات خود را با ما به اشتراک بزارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *